Nombre de messages : 740 Localisation : saint maur des fossés Date d'inscription : 2007-03-21 Age : 50 Emploi : commerçant, créateur du premier nativemag français,conteur indien
Subject: ROCKY ROAD BLUES 28.03.08 0:57
(Bill MONROE)
Capitol F4010July 14, 1958
Guitar intro
Well, this road is rocky, but it won't be rocky long Lord, the road is rocky, but it won't be rocky long Well another man has got his Daddy’s woman and gone
Well I got these blues and I'm wearing the soles right out of my shoes Oh I got these blues and I'm wearing the soles right out of my shoes My baby went away and left me with the doggone blues
Oh go now! Guitar break
Oooooh, this road is rocky, but it won't be rocky long Honey, this ole road is rocky, but it won't be rocky long Well another man got my baby and gone
You gonna miss your water until the ole, ole well runs dry Yeah! You gonna miss your water until the ole, ole well runs dry Well you never miss your baby until she says goodbye
Oh! Piano break
Oooh, this road is rocky, but it won't be rocky long Honey, this ole road is rocky, but it won't be rocky long Well another man has got my baby and gone
Let’s go! You gonna miss your water until the ole, ole well runs dry You gonna miss your water until the ole, ole well runs dry Yeah! Well you never miss your baby until she says goodbye
bebopcapitol
Subject: Re: ROCKY ROAD BLUES 26.08.08 20:12
ROCKY ROAD BLUES 4010 us promo juillet 58
bebopcapitol
Subject: Re: ROCKY ROAD BLUES 26.08.08 20:38
THE BLUE CAPS & GRAHAM FENTON limoges 1993
bebopcapitol
Subject: Re: ROCKY ROAD BLUES 26.08.08 20:40
Gene Vincent - Rocky Road Blues Gene Vincent backed by the Sunlights, Ancienne Belgique, Brussels, 10th Oct 1963
bebopcapitol
Subject: Re: ROCKY ROAD BLUES 26.08.08 21:02
rocky road blues a été ecrit et interpreté par bill monroe . le disque sortie en janvier 1946 78 t. COLUMBIA 20013/36907 (US) voici une version dans le style de BILL MONROE a good one a la Tim and Hot Rize...
bebopcapitol
Subject: Re: ROCKY ROAD BLUES 26.08.08 21:11
bebopcapitol
Subject: Re: ROCKY ROAD BLUES 13.09.08 13:39
Ronnie Self - Rocky Road Blues
Jeff
Nombre de messages : 191 Localisation : Aveyron Date d'inscription : 2008-09-05 Age : 59 Emploi : .
Subject: Re: ROCKY ROAD BLUES 18.09.08 17:23
tomahawk wrote:
(Bill MONROE)
Capitol F4010July 14, 1958
Guitar intro
Well, this road is rocky, but it won't be rocky long Lord, the road is rocky, but it won't be rocky long Well another man has got his Daddy’s woman and gone
Well I got these blues and I'm wearing the soles right out of my shoes Oh I got these blues and I'm wearing the soles right out of my shoes My baby went away and left me with the doggone blues
Oh go now! Guitar break
Oooooh, this road is rocky, but it won't be rocky long Honey, this ole road is rocky, but it won't be rocky long Well another man got my baby and gone
You gonna miss your water until the ole, ole well runs dry Yeah! You gonna miss your water until the ole, ole well runs dry Well you never miss your baby until she says goodbye
Oh! Piano break
Oooh, this road is rocky, but it won't be rocky long Honey, this ole road is rocky, but it won't be rocky long Well another man has got my baby and gone
Let’s go! You gonna miss your water until the ole, ole well runs dry You gonna miss your water until the ole, ole well runs dry Yeah! Well you never miss your baby until she says goodbye
Le chemin est rocailleux mais plus pour longtemps Seigneur, le chemin est rocailleux mais plus pour longtemps Un homme a chopé la femme d'un autre et s'est tiré avec
J'ai chopé le cafard et j'use mes semelles Ma nana est partie en me laissant un fichu cafard
Oooh ce chemin est rocailleux mais plus pour longtemps Chérie, ce vieux chemin est rocailleux mais plus pour longtemps Un autre a chopé ma nana et s'est tiré avec
l'eau va te manquer quand le vieux vieux puits sera à sec (2) Ouais Ta nana te manque pas jusqu'à ce qu'elle te dise au revoir
Encore une fois, il y a quelques différences avec les paroles que j'aie, la plus notable étant : "You're gonna laugh a little while, till the ol' old wells run dry" (tu riras encore quelque temps, jusqu'à ce que le vieux vieux puits soit à sec)
tomahawk Membre Fan Club
Nombre de messages : 740 Localisation : saint maur des fossés Date d'inscription : 2007-03-21 Age : 50 Emploi : commerçant, créateur du premier nativemag français,conteur indien
Subject: Re: ROCKY ROAD BLUES 19.09.08 19:49
merci jeff pour toutes les traduc. les lyrics que j'ai mis ne sont peut etre pas toutes fiable car non vérifié,donc c'est ptet pour ça que tu trouve des différence avec les tiennes
Jeff
Nombre de messages : 191 Localisation : Aveyron Date d'inscription : 2008-09-05 Age : 59 Emploi : .
Subject: Re: ROCKY ROAD BLUES 19.09.08 20:40
Salut, Tom'! Merci pour ton petit mot sympa. Il n'est pas exclu que "mes" paroles soient incorrectes! Je n'ai pas la science infuse, et vis sur le dos des autres pour les "lyrics" anglo-américaines...