Nombre de messages : 484 Localisation : France Date d'inscription : 2008-10-10 Age : 76 Emploi : retraité
Subject: Corrine, Corrina 14.01.09 17:14
Words and music : J.M. Williams, Bo Chapman and Mitchell Parish.
Original version : Joe Turner 1956.
Gene interprétait ce titre régulièrement sur scène en 1963-64.
Lyrics :
Corrine, Corrina, where you been so long Corrine, Corrina, where you been so long I ain't had no lovin' since you've been gone. Corrine, Corrina Corrine, Corrina Corrine, Corrina I love you so. I love Corrina, tell the world I do I love Corrina, tell the world I do I pray every night she learns to love me too. Corrine, Corrina Corrine, Corrina Corrine, Corrina I love you so. I left Corrina, way across the sea I left Corrina, way across the sea If you see my baby, send her home to me. Corrine, Corrina Corrine, Corrina Corrine, Corrina I love you so. Corrine, Corrina, why don't you come on home Corrine, Corrina, why don't you come on home I'm mighty tired, bein' all alone. Corrine, Corrina Corrine, Corrina Corrine, Corrina I love you so.
manu Membre Fan Club
Nombre de messages : 618 Localisation : bessenay 69 Date d'inscription : 2007-06-17 Age : 62 Emploi : exchanteur contrebassiste
Nombre de messages : 484 Localisation : France Date d'inscription : 2008-10-10 Age : 76 Emploi : retraité
Subject: Re: Corrine, Corrina 14.01.09 18:26
Bon, OK, je me suis planté sur cette version originale de 26 ans.
En plus, Tampa Red, je connais (une partie) de ses enregistrements Blue Bird. La mémoire...
manu Membre Fan Club
Nombre de messages : 618 Localisation : bessenay 69 Date d'inscription : 2007-06-17 Age : 62 Emploi : exchanteur contrebassiste
Subject: Re: Corrine, Corrina 14.01.09 18:35
il n'y a que ceux qui ne font rien qui ne se plantent pas.je la connaissais par Bob Wills,je ne savais pas que TAMPA RED l'avait chanté.
bob1948 Membre Fan Club
Subject: Re: Corrine, Corrina 14.01.09 18:52
Moi non plus. Il a beaucoup enregistré le père Tampa Red.
Roy Moss je connaissais, mais la version différente de Bill Haley single et LP, je ne savais pas non plus...
manu Membre Fan Club
Subject: Re: Corrine, Corrina 14.01.09 19:40
je suis comme toi,on en apprend tous les jours.
crazytime42 Membre Fan Club
Nombre de messages : 303 Localisation : St Etienne Date d'inscription : 2007-10-12 Age : 76 Emploi : inactif
Subject: Re: Corrine, Corrina 15.01.09 4:05
Une version avec d'autres paroles
CORRINE, CORRINA Recorded by Merle Haggard Traditional
[D] I love Corrina; tell the world I do ... [D7] I love Cor-[G] rina; tell the world I [D] do Just a little more [A7] lovin'; Let your heart beat [D] true.
[D] Corrine, Corrina; Where've you been so long? ... [D7] Corrine, Cor-[G] rina; Where've you been so [D] long? Ain't had no [A7] lovin'; Since you've been [D] gone.
Corrine, Corrina; Where'd you stay last night? Corrine, Corrina; Where'd you stay last night? Came home this mornin'; Sun was shinin' bright.
Goodbye Corrina; This is fare thee well Goodbye Corrina; This is fare thee well When I get back, Babe; Lawd! you never can tell.
Extra verses not on Merle Haggard version.
I met Corrina; far across the sea I met Corrina; far across the sea She didn't write me no letter; She doesn't care for me.
I love Corrina; I'll tell the world I do Oh, I love Corrina; I'll tell the world I do Can't wait'll Corrina, says: "I love you too."
TAG: Sweet, sweet Corrina; say you love me too.
bob1948 Membre Fan Club
Subject: Re: Corrine, Corrina 15.01.09 10:24
C'est ça la difficulté, chaque interprète fait des ajouts ou laisse certains passages.
Gene n'échappe pas à cette personalisation de textes.